Vnitřní pravidla RSOP z.s.

Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi

platná od 1. 10. 2016

Aktualizace 1.1.2022 

 

 

Poskytovatel a zařízení soc.služeb

 

Poskytovatel: RSOP z.s.- ( dále jen poskytovatel)

Zařízení: RSOP z.s. – Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Adresa: Jurije Gagarina 1979, Nymburk 288 02

Kontakt: tel: 606 191 667, e-mail: rsop.nymburk@seznam.cz

 

Poslání služby: Služba je určena rodinám s dětmi. Posláním služby je aktivizovat rodiny v nepříznivé životní situaci v takové míře, aby byly schopny za pomoci sociálního pracovníka svou nepříznivou situaci řešit.

 

Vymezený okruh osob, kterým je služba poskytována a poslání služby:

Sociální služby jsou poskytovány rodinám s dětmi, ve věku do 18ti let, popřípadě do 26ti let, jestliže studují), které se nacházejí v obtížné životní situaci, již nedokážou bez odborné pomoci překonat.

Posláním nabízených služeb je obnova a podpora zdravého vztahu mezi rodičem a dítětem tak, aby rodina byla schopna uspokojovat své základní potřeby a případné problémy řešit především vlastními silami.

 

Pravidla poskytování služby: Služba je zaměřena na rodiny s dětmi, proto se s danými uživateli setkáváme většinou v přirozeném prostředí (domácnost, škola, pobytové zařízení, atd.), případně také v kanceláři poskytovatele. S jednou rodinou vždy pracuje jeden určený pracovník (klíčový pracovník). Setkání se uskutečňují podle domluvy uživatele a pracovníka v době mezi 9:00 – 16:00. hod., a to ve všední dny. Délka spolupráce uživatele a pracovníka RSOP z.s. se odvíjí s ohledem na závažnost řešené situace a řídí se platností a účinností Smlouvy o poskytnutí služby. Důležitou podmínkou spolupráce je zájem ze strany uživatele svoji situaci aktivně řešit. Při poskytování služby respektujeme přání a potřeby rodiny. Spolupráce je dobrovolná.

 

Forma poskytování sociálních služeb:

Ambulantní službou se rozumí služba, za kterou uživatel dochází do kanceláře RSOP z.s. na adrese Jurije Gagarina 1979, Nymburk .

Terénní službou se rozumí služba, která je uživatelům poskytována v jejich přirozeném prostředí.

 

Doba poskytování služby:

Ambulantní formou v prostorách kanceláře RSOP z. s.

Pondělí:   9:00 -16:00

Středa:     9:00 -16:00

Čtvrtek:    9:00 -16:00

 

Terénní formou v domácím prostředí, v rámci doprovodu nebo na jiném veřejném vhodném místě

II.

 

Pondělí:  9:00 -16:00

Úterý:      9:00 -16:00

Středa:    9:00 -16:00

Čtvrtek:   9:00 -16:00

                  

Nabízené činnosti:

1. Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti (pracovně výchovná činnost s dětmi i dospělými, podpora a nácvik sociálních kompetencí, nácvik motorických, psychických a sociálních dovedností dítěte, pomoc při zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání dětí i volnočasové aktivity).

2. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.

3. Sociálně terapeutické činnosti (činnosti, které vedou k rozvoji nebo udržení schopností podporujících sociální začleňování osob).

4. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (pomoc při jednání s úřady, školami a jinými institucemi, při obnovení či upevnění kontaktu s rodinou, podpora při aktivitách podporujících sociální začleňování osob).

5. Základní sociální poradenství.

                                                              

Jednání se zájemcem o službu a uzavření smlouvy poskytnutí soc. služby

Zájemce je seznámen sociálním pracovníkem s obsahem a cíli poskytované soc. služby a s okruhem osob, pro které je předmětná  služba určena. Zájemce o službu je též seznámen s nabídkou základních činností poskytované soc. služby, s průběhem služby, předpokládanou dobou trvání služby a s jeho právy a povinnostmi. Zájemce je rovněž seznámen s klíčovým pracovníkem a jeho rolí.

 

Sociální pracovník provede zmapování situace rodiny zájemce. V rámci mapovacího procesu zjišťuje míru uspokojování základních životních potřeb rodiny zájemce, k jejíchž naplnění  má soc. služba vést.

 

Po dohodě se zájemcem  je sepsána smlouva o poskytování soc. služby.

V ústní i písemné podobě jsou uživateli služby předány informace týkající se zpracování jeho osobních údajů a informace předávané poskytovatelem OSPODu nebo jiným institucím jako je soud, probační služba, PP poradna, dětský lékař, policie apod.

 

Poskytovatel může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování soc. služby v následujících případech:

a) Zájemce nespadá do cílové skupiny.

b) Kapacita služby je naplněna.

c) Zájemce požaduje službu, kterou neposkytujeme.

 

Jestliže poskytovatel odmítne uzavřít se zájemce smlouvu o poskytnutí soc. služby z výše uvedených důvodů, vydá o tom zájemci na jeho žádost písemné oznámení s uvedením důvodu odmítnutí uzavření smlouvy.

 

Průběh poskytování soc.služby

Každý uživatel soc. služby má určeného zaměstnance poskytovatele – klíčového pracovníka, který s uživatelem nastavuje na základě vyjednaných potřeb a cílů

 

III.

 

uživatele individuální plán služby. Individuální plán je zpracován písemně a klíčový pracovník ho spolu s uživatelem průběžně vyhodnocuje.

 

Dokumentace

Poskytovatel shromažďuje o uživateli soc. služby údaje, které jsou uvedeny v dokumentaci.

Mezi základními dokumenty vedené poskytovatelem patří: Smlouva o poskytnutí soc. služby, individuální plán uživatele, popřípadě další dokumenty.

Uživatel soc. služby má možnost do své dokumentace na požádání nahlížet.

 

Poskytovatel služby se zavazuje

Poskytnout službu v souladu se Standardy kvality soc. služeb RSOP z.s. tak, aby směřovala k naplnění cílů uživatele.

Dodržovat povinnost mlčenlivosti o veškerých údajích týkajících se uživatele služby vyjma zákonem nařízených situací.

V případě nutnosti zrušit domluvenou schůzku nejpozději 24 hod. předem, a to prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.

 

Uživatel se zavazuje

Aktivně spolupracovat s poskytovatelem služby, dodržovat písemné a ústní dohody, docházet včas na sjednané konzultace/ vyhodnocovací setkání, zrušit schůzku nebo konzultaci jen z vážných osobních důvodů, a to nejpozději 24 hod. předem prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.

V případě terénní formy upozornit klíčového pracovníka, který se chystá na návštěvu domácnosti:

  •  Na výskyt nemoci nebo karantény v rodině.
  •  Na nepřítomnost uživatelé služby.
  •  Na jiné skutečnosti, které mohou ztížit uskutečnění plánované návštěvy (nefunkčnost zvonku, neoznačený dům, nemožnost zastihnou rodinu telefonicky, změna bydliště a jiné).

 

Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby

Uživatel má možnost podat stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služeb.

Stížnost lze podat ústně, písemně, telefonicky, prostřednictvím mailu vedoucímu služby Haně Kožurikové. Vyřizování stížnosti se řídí platnými standardy spolku.

 

Anonymní a písemné stížnosti má uživatel možnost vložit  do poštovní schránky, která je umístěna v sídle poskytovatele  RSOP z. s. Jurije Gagarina 1979 Nymburk.

Poskytovatel stížnosti eviduje a řeší do 30dnů ode dne přijetí stížnosti. O výsledku, vyřízení stížnosti, informuje poskytovatel stěžovatele písemně. V případě ústní a anonymní stížnosti, provede vedoucí písemný záznam:

  1.  Předmět stížnosti
  2.  Oprávněnost stížnosti
  3.  Vyřízení stížnosti (vyhodnocení x závěr)

 

 

V Nymburce dne 1.1.2022 zpracovala Hana Kožuriková, DiS.